Pagina 1 van 1

verzendenv an email vanuit Spanje

BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016, 16:16
door josee
]Dag Leo,

Bedankt voor uw informatie betreffende het weghalen van True Key.
Het is gelukt.
Ben pas terug uit Spanje en daar had ik met mijn Tablet een probleem met het verzenden van de mails.
Al het overig marcheerde. Melding: Kan de server niet vinden, of zoiets.
Mails verzenden vanop mijn Samsug telefoon was ook geen probleem, raar he???
Ik heb via google opzoekingen gedaan maar alles wat ik probeerde te wijzigen hielp Niets.
(poortnr veranderen enzomeer.)
Mijn Tablet is een Samsung Galaxyi note 10.1.
In bijlage stuur ik de UITgaande mail instellingendoor.
IK ben bij Proximus.
Nu terug in Oelegem kan ik perfect mails verzenden via deze instellingen, maar in Spanje lukte het Niet.

Misschien hebt ge hiervoor ook weer een oplossing.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Josee

Re: verzendenv an email vanuit Spanje

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2016, 18:03
door Leo Beeckx
Niet zo simpel.
Zowel skynet als telenet vereisen dat je binnen hun netwerk kontakt met de mailserver maakt.
Dus als je bv. met een smartphone op hun netwerk zit, dan zal dat werken. Als je tablet via een andere provider kontakt met skynet maakt zal dit niet werken.
Hoe kan je testen ?
Ga in de 'command' mode en tik 'ping relay.skynet.be'. Als ik dat doe krijg ik : 'request timed out' , dus geen verbinding mogelijk.
Doe ik datzelfde met scarlet, dus mijn provider langs dewelke ik werk, krijg ik : 'reply from etc.', dus wel een verbinding.
Ik bekijk het nog eens in detail tegen het volgende forum (in juli ...)
Groet,
Leo