verzendenv an email vanuit Spanje

Vragen en Antwoorden over emailgebruik

verzendenv an email vanuit Spanje

Berichtdoor josee » di 24 mei 2016, 16:16

]Dag Leo,

Bedankt voor uw informatie betreffende het weghalen van True Key.
Het is gelukt.
Ben pas terug uit Spanje en daar had ik met mijn Tablet een probleem met het verzenden van de mails.
Al het overig marcheerde. Melding: Kan de server niet vinden, of zoiets.
Mails verzenden vanop mijn Samsug telefoon was ook geen probleem, raar he???
Ik heb via google opzoekingen gedaan maar alles wat ik probeerde te wijzigen hielp Niets.
(poortnr veranderen enzomeer.)
Mijn Tablet is een Samsung Galaxyi note 10.1.
In bijlage stuur ik de UITgaande mail instellingendoor.
IK ben bij Proximus.
Nu terug in Oelegem kan ik perfect mails verzenden via deze instellingen, maar in Spanje lukte het Niet.

Misschien hebt ge hiervoor ook weer een oplossing.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Josee
Bijlagen
2016-05-24 17.00.08.png
2016-05-24 17.00.08.png (62.61 KiB) 1362 keer bekeken
josee
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo 27 nov 2013, 14:57

Re: verzendenv an email vanuit Spanje

Berichtdoor Leo Beeckx » wo 25 mei 2016, 18:03

Niet zo simpel.
Zowel skynet als telenet vereisen dat je binnen hun netwerk kontakt met de mailserver maakt.
Dus als je bv. met een smartphone op hun netwerk zit, dan zal dat werken. Als je tablet via een andere provider kontakt met skynet maakt zal dit niet werken.
Hoe kan je testen ?
Ga in de 'command' mode en tik 'ping relay.skynet.be'. Als ik dat doe krijg ik : 'request timed out' , dus geen verbinding mogelijk.
Doe ik datzelfde met scarlet, dus mijn provider langs dewelke ik werk, krijg ik : 'reply from etc.', dus wel een verbinding.
Ik bekijk het nog eens in detail tegen het volgende forum (in juli ...)
Groet,
Leo
Forum Coördinator
Avatar gebruiker
Leo Beeckx
 
Berichten: 55
Geregistreerd: za 16 feb 2013, 10:22


Keer terug naar Email

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast